
Když dva dělají totéž, není to totéž
V práci realitního makléře platí více než kdekoli jinde ono známé přísloví: Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž.
Lidé si mé služby objednávají z mnoha důvodů. Jeden je ale nejčastjší. Jejich nemovitost prodám za více, než by to zvládli sami, nebo většina realitních makléřů. Ano, protože, když dva dělají totéž…
Říkáte si "a jak víš, že neprodám za maximum, když to zkusím sám třeba na bezrealitce?" Jednoduše vím, že samoprodejce udělá to samé, co podprůměrný makléř = oba dají inzerát někam na ty internety a počkají, co se stane. Obyčejné fotky, bez videoprohlídky, bez 3D půdorysu, bez dalšího marketingu, bez zkušeností a mnoho dalšího = minimum oslovených lidí = neprodaná nemovitost NEBO prodej pod cenou.
A o kolik to může být?
Vedu si statistiku u obchodů, kterých jsem osobně byl součástí nebo přihlížející, tedy žádná teorie, informace z reklamy, ale realita z praxe. Statistika prodaných nemovitostí svépomocí nebo za účasti neprofesionála, oproti mým uskutečněným obchodům. Rozdíl se pohybuje okolo 9 - 10%! Ohromné číslo. Majitel při prodeji svépomocí většinou prodá o 10% menší částku, než s profesionálem. Vzhledem k tomu, že provize profesionála ve většině případů zdaleka není ve výši 10ti procent, majitel vždy při prodeji s profesionálem vydělá.
JAk je to možné?
Stačí se podívat na inzeráty na internetu a uvidíte, že atraktivní inzerát (= kvalitního makléře) poznáte na první pohled. Jak s oblibou říkám: Kupuje se očima a penězma se jen platí :-)
Když pomineme silný marketing, co by tedy měl mít takový správný inzerát, aby byl makléř vnímaný jako profesionál a nemovitost byla atraktivní?
- Výstižný a čtivý text (dva řádky je málo, román zase moc)
- Kvalitní fotografie od profesionála (v počtu ani moc, ani málo)
- Makléře včetně jeho podobizny (otazník či silueta působí nedůvěryhodně)
- vlastní web nemovitosti (pro podporu marketingu, třeba jako ZDE.
- Video prohlídka (inzerát má až o stovky % větší návštěvnost)
- Přehledné 3D půdorysy
- a třeba něco navíc, jako třeba letecké záběry, vizualizace, mapy co je v okolí.
- + já osobně používám ještě velice silný nástroj, říkám tomu "štěně na zkoušku" ale o co jde, to si nechávám pro sebe a mé klienty :-)
Podívejte se pro zajímavost, jak se dá prostor zatraktivnit pouhou vizualizací, jak se člověk může zabydlet. Né každý má představivost, kterou je potřeba probudit:
A nemyslete si, vizualizace jdou aplikovat i na rozestavěné stavby, vystěhované místnosti nebo prostě prostor před rekonstrukcí. A co teprve taková videoprohlídka? Účel videoprohlídky je ukázat emoce. Pozor! špatně zpracovaným videem ukážete pravý opak a naopak lidi můžete odradit. Zde je potřeba klást důraz na kvalitu zpracování.
Nezapomínejte na velice důležitou věc: pokud vidíte na internetu inzerát, vidíte jen zlomek toho, co je za ním. Je to to samé, jako kdybyste koukali na nablýskané auto a mysleli si, že to, co vidíte Vás dostane z bodu A do bodu B. Jenže koukáte pouze na krásnou obálku. Aby auto fungovalo, je potřeba, aby mělo pod kapotou motor a tisíce dalších součástek. To samé platí pro inzeráty a úspěšný prodej nemovitosti.
Budete-li chtít ukázat, jak by prodej Vaší nemovitosti vypadal konkrétně v mých rukách, neváhejte se na mě obrátit. Těším se na viděnou.