Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!
24. 12. 2018

Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!

Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:

  • špatný marketink

  • nereálná cena

V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?

Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.

Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"

Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.

Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.

Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.

Miroslav Unger
Autor: Miroslav Unger

Jsem člověk, který se rád učí nové věci a pokořuje své vlastní hranice. K realitní činnosti mě v roce 2013 přivedla jedna velmi zajímavá kniha, která mě přesvědčila o tom, že toto je profese, které se chci naplno věnovat.

Zprostředkoval jsem již obchody v hodnotě stovek milionů korun a nabral cenné zkušenosti. Nespokojuji se se standardem, svým klientům nabízím maximálně profesionální, ale zároveň lidský přístup, který považuji za nesmírně důležitý. Osobně cítím, že právě toto lidem v téhle profesi velice chybí. Mým cílem není nemovitost jen „prodat“. Můj skutečný úkol je, aby můj klient na prodeji nemovitosti získal maximální možnou částku. Kladu velký důraz na perfektní prezentaci s využitím cílených marketingových strategií, protože jedině tak je možné docílit maximální prodejní ceny. Neskutečně mě tato práce baví a není nad to, když jsou klienti z mé práce nadšení. To je možná jeden z důvodů, proč se mnou lidé spolupracují a doporučují mě dál.

Co říkají lidé, kteří mě požádali o prodej svých nemovitostí, naleznete  ZDE

  overeno_klienty_makler trm_logo_1 

Neodcházejte s prázdnou!

Pravidelné články a důležité informace ze světa realit do Vašeho emailu ZDARMA

zpracováním osobních údajů