7+1 tipů, jak poznat špičkového realitního makléře!
23. 09. 2020

7+1 tipů, jak poznat špičkového realitního makléře!

Toto téma je stále aktuální. Často se setkávám s lidmi, kteří i v této době neúspěšně prodávají své nemovitosti a když se jich zeptám, proč prodávají nemovitost sami nebo s tímto konkrétním makléřem, většinou slyším jednu z těchto odpovědí:

„Chtěli jsme zkusit prodej nejdříve sami, protože žádného makléře neznáme…“

„Nevěděli jsme, podle čeho makléře vybrat a tenhle se nám ozval na náš inzerát…“

„Prodával nemovitost, kterou kupujeme…“

„Doporučila nám ho kámoška/známá…“

Ani makléř na doporučení není jistota správné volby. Otázka totiž je, jaké má tento "doporučitel" s makléřem zkušenosti. Co o makléři vlastně ví, že ho doporučil? Doporučení typu „Švagrový brácha dělá v realitách, ten ti to prodá“ nemá, co se týče kvality, žádnou vypovídací hodnotu!

Pokud jste ještě nevybrali makléře a jste na začátku prodeje, je to značka "ideál" a níže Vám ukážu, jak poznat toho pravého realitního makléře. Pokud již svou nemovitost prodáváte a z nějakého důvodu se nedaří, můžete si buď nechat Váš prodej jednoduše zkontrolovat od jiného realitního makléře nebo je velmi důležité umět zastavit a vyhodnotit, jestli má prodej v rukách ten správný člověk.

Dnes Vám poradím, podle čeho vybrat kvalitního makléře nebo jak zjistit, jestli Váš stávající makléř (i když je třeba na doporučení) je opravdu tak dobrý nebo ne.

  • Vybírejte makléře podle jeho prezentací! Na to bych osobně koukal jako první, protože ti nejlepší makléři dělají tak poutavé inzeráty, že doslova svítí na dálku. Věřte mi, že to poznáte i Vy. Profesionální fotografie, uklizené nemovitosti, videa, … Protože to přesně budete při prodeji své nemovitosti potřebovat. Zaujmout!
  • Podívejte se na reference. Každý lepší makléř již má svůj osobní web, kde by měly být i reference jeho klientů, prodané nemovitosti nebo i aktuální nabídka (tím nemyslím web celé realitní kanceláře, ale pouze tohoto makléře).
  • Je aktivní na sociálních sítích? Tam ho totiž musíte také najít. Proč je to důležité? Protože dobří makléři neinzerují nemovitosti pouze na inzertních serverech, ale podporují je i placenou reklamou na facebooku a instagramu. Bez toho to dnes snad už ani kvalitně nejde.
  • Podívejte se na jeho videoprohlídky! Kvalitní makléři investují do profesionálně zpracovaného videa, protože jednoduše vědí proč. Video lidi baví, dobře na něj reagují a lépe se k divákům dostanou emoce. To pouze fotky nemovitosti jednoduše nedokážou.
  • Že nemá videoprohlídku s živým vstupem? CHYBA! Výstup makléře ve videoprohlídce je mnohdy zásadní. Neříkám, že musí být každá videoprohlídka s živým vstupem (i když si stojím za tím, že je to tak správně), ale kvalitní makléř by měl mít tyto videoprohlídky minimálně vyzkoušené, tedy je najdete na jeho facebooku nebo youtubu. Výmluva typu „Tohle nedělám, protože se mi to nelíbí...“ zavání tím, že to daný makléř ani nezkusil, ať si říká co chce.
  • POZOR na to, co Vám makléř ukazuje! Někteří makléři se chlubí prezentací, referencemi a prodanými nemovitostmi celé kanceláře. To ale opět nemá žádnou vypovídací hodnotu! Pokud Vám makléř ukazuje prodané nemovitosti nebo videoprohlídky, chtějte vidět ty, na kterých je prokazatelně daný makléř. Žádná kancelář nebo značka, ať už je velká, malá, světová nebo místní Vám úspěšný prodej nezajistí. Bezchybný průběh prodeje Vám zajistí pouze realitní makléř, proto se dívejte na jeho úspěchy a prezentace, ne na kancelář.
  • Než začne s prodejem, dá Vám zdarma tržní posouzení! Většina makléřů někam přijde, cenu nemovitosti odkývnou podle požadavků majitele nebo ji střelí od boku na místě a už se hrnou do prodeje. Špičkovým makléřům jde především o to, aby Vám pomohli. Takže před tím, než se pustí do prodeje udělají tržní analýzu (zjistí co se kolem prodalo a za kolik, jaké jsou konkurenční nemovitosti...), navrhnou prodejní strategii a průběh spolupráce. Já tyto informace dávám majitelům vždy v tištěné podobě v deskách, a vyhotovení mi trvá zpravidla 1-2 pracovní dny. Dělám to tak proto, aby měl majitel přehled, jak prodej bude vypadat, jaký je tržní odhad a aby věděl, čeho je možné dosáhnout. Pak teprve nechám majitele rozhodnout, zda do prodeje půjdeme společně nebo ne.
  • A jako poslední, ale neméně důležité: vyberte makléře, který je Vám lidsky sympatický. Prodej nemovitosti je proces na několik měsíců. S tímto člověkem budete po celou dobu v kontaktu, a tak je důležité, aby Vám, jak se říká „seděl“.

Vypadá to jednoduše, ale velice často se setkávám s lidmi, kteří s prodejem zápasí jen proto, že se do procesu pustili sami nebo dali nemovitost do prodeje nesprávnému člověku.

Držím Vám palce a budu se těšit zase u dalšího článku.

Majitelům dále doporučuji výběr nejčtenějších článků z mého webu:

"Chcete také zjistit, jaká je maximální hodnota Vaší nemovitosti?"

„Jak prodávají nejúspěšnější profesionálové“.

„Výhradní prodej! ANO nebo NE?" 

„Vzkazy od zájemců ve schránce? Je to možné?"

a

"Také si myslíte, že je realitka při prodeji zbytečná?"

 

Chcete nové články přímo na e-mail, aby Vám neuteklo něco důležitého?
Miroslav Unger
Autor: Miroslav Unger

"Když něco dělám, tak pořádně. Bojuji proti špatné pověsti této profese a dělám tuto práci tak, aby mí klienti byli z výsledku spolupráce nadšení. Spolupracuji pouze s klienty, kteří vědí, proč vybrali pro prodej své nemovitosti zrovna mě. Od klientů vyžaduji při spolupráci 100% důvěru, a za to jim poskytuji 100% mého nasazení. Investuji do každého prodeje nejen svůj čas a peníze, ale také svou čest."

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Neodcházejte s prázdnou!

Pravidelné články a důležité informace ze světa realit do Vašeho emailu ZDARMA

zpracováním osobních údajů