Také si myslíte, že je realitka při prodeji zbytečná?
18. 01. 2020

Také si myslíte, že je realitka při prodeji zbytečná?

Ze všech stran nás masírují titulky "Ceny nemovitostí nekontrolovatelně rostou", "Poptávka po nemovitostech převyšuje nabídku" nebo "Prodej nemovitosti nebyl nikdy snadnější".

Ceny jsou skutečně vysoko, ale tyto informace velice zkreslují, matou veřejnost a to především majitele, kteří aktuálně řeší prodej své nemovitosti. Člověk by z toho mohl lehce nabýt dojmu, že takový prodej je dnes vlastně hračka. Do toho narazíte na reklamu typu "Snadný prodej bez makléře, bez provize", protože to údajně stačí nafotit a dát na internet.

Jaká je ale skutečnost v praxi?

I v této době se na mě obrací majitelé, kteří své nemovitosti bezúspěšně prodávají  d l o o u h é  měsíce a není výjimkou, že i roky. Mají inzeráty na nejrůznějších bazarech a bezrealitkách, kde jim reklamy slibovaly snadný a rychlý prodej svépomocí. Vždyť je dnes tolik zájemců...

Jak je tedy možné při prodeji neuspět nebo dokonce prodat pod cenou, když je to tak snadné?

Pamatujte:

 Čím výhodněji a rychleji chcete svou nemovitost prodat, tím více potřebujete skutečně dobrého makléře. Toto pravidlo platí vždy a bez ohledu na to, zda ceny nemovitostí na trhu zrovna rostou, klesají nebo stagnují.

Paradoxně tady nastává nejčastější chyba majitelů. Ti většinou chtějí z prodeje co nejvíce, ale nechají se zlákat lacinou reklamou "bezrealitkových serverů" které jim slibují snadný prodej, a navíc úsporu za provizi RK. Kdo by to nebral že?

Prozradím Vám, proč bezrealitkové servery nefungují tak, jak si myslíte a jak slibují.

Zkuste nyní zapomenout na své potřeby. Že chcete ušetřit provizi, že chcete dát někam inzerát, kde je to ideálně zdarma, že Váš byt/dům nafotíte sami... V první řadě je potřeba si uvědomit, že budete hledat zájemce/kupce, ten má jiné potřeby než Vy jako prodávající, a proto také jedná jinak.

Nyní se společně zamyslíme nad tím, co se honí hlavou právě jemu. Díky tomu zjistíte, co máte dělat, aby pro něj byla Vaše nabídka neodolatelná, a kterou mu navíc naservírujete přímo pod nos.

Na co tedy kupující myslí? Jaké jsou asi jeho priority? Kde bude na internetu hledat? A hledá vůbec aktivně, nebo ho musíte oslovit tam, kde se pohybuje? Chce také šetřit na nějaké provizi, nebo je pro něj důležitější spíše bezpečnost a hladký průběh? Je to Čech nebo cizinec? Celá rodina nebo jednotlivec? Bude chtít hypotéku? A bude s ní potřebovat pomoct? ...

Tohle vše je potřeba si zodpovědět a podle odpovědí ladit celkovou prezentaci Vaší nemovitosti. Představte si svého ideálního zájemce a zkuste si představit jeho odpovědi.

 Nyní zjistíte, proč "samoprodejci" na portálech typu bezrealitky nebudou nikdy tak úspěšní, jak se jim slibuje

  1. Kupující si chce vybírat. Stejně jako to děláte Vy, když si chcete cokoliv koupit. Prostě jdete tam, kde je největší výběr. Kam se podíváte jako první Vy, když se chcete kouknout na nemovitosti? Většina zájemců odpoví, že jdou na největší realitní servery a na bezrealitkové chodí výjimečně jednou za čas. Proč to tak je? Protože pokud porovnáte nabídku na těchto serverech tak zjistíte, že to, co najdete na nejrůznějších bezrealitkách a bazarech od "samoprodejců" najdete zároveň na sreality.cz u některé realitní kanceláře a paradoxně velice často se stejnou cenou. Nikoho nebaví každý den kontrolovat několik realitních serverů, bazárků, pročítat nekonečné skupiny na sociálních sítích apod. Zájemci většinou hledají nové bydlení delší čas než něco koupí a tak dříve či později návštěvy omezí na 1 - 2 hlavní servery, kde je nejvíce nabídek.
  2. 100% prioritou Vašeho zájemce bude „atraktivita nemovitosti“. Ale co je nejdůležitější, tak že tuto krásu musí vidět už z prezentace na internetu, protože skutečný zájemce si váží svého času, a tak necestuje někam, kde ho to nezaujme. Zde bohužel pokud nevyužijete opravdového profesionála, budete silně zaostávat, protože bez profesionální prezentace budete v obrovské konkurenční nevýhodě. Nejde jen o fotografie, ale především o poutavá videa, 3D půdorysy, virtuální prohlídky a celkové zpracování nabídky. Prezentace je prostě základ, jako třeba zde https://miroslavunger.cz/byt-chyne nebo www.miroslavunger.cz/kejruv-mlyn Máte nemovitost před rekonstrukcí? I ta se dá prezentovat na vysoké úrovni jako tato https://miroslavunger.cz/reporyje
  3. Zájemci chtějí také bezpečnost a zajištění. Pokud opět porovnáme co zájemce upřednostní – tak u realitky má vždy někoho, s kým může řešit případné problémy, kdyby se něco stalo. U samoprodejce při nějakém průšvihu nezmůže nic a stěžovat si může maximálně doma rodince. Takže pokud si kupující bude moci vybrat, vybere raději ověřeného makléře, ať si o tom myslíte cokoliv. Protože samoprodejce prostě nezná, vidí ho poprvé v životě, nedá se ověřit z pohodlí domova, zda to není podvodník. Samoprodejce nemá nikde reference, historii v realitách, prodává jen jednu nemovitost a většinou dokonce anonymě... na rozdíl od prezentace makléře, který má za sebou třeba i stovky podobných obchodů = zkušenosti, zmiňované dohledatelné reference, historii atd.

 Největší paradox bezrealitky na závěr

Víte, v jakém případě zájemce upřednostní nabídku samoprodejce? Přesvědčí ho jediná věc, a to výrazně nižší cena. Co z toho máte ale Vy jako majitel? Ano, je to pouze méně peněz a více starostí. Paradox serverů typu bezrealitky je, že se ohání argumentem, že "ušetříte provizi" a že se lidé jaksi "přátelsky a rozumně dohodnou"... Jenže tuto reklamu cílí na obě strany. Ve skutečnosti posílají proti sobě protihráče - dvě strany, které mají vzájemně opačný cíl.

Zájemce, který vyhledává primárně jen samoprodejce, již od začátku očekává výrazně nižší cenu. Jak se asi samoprodejce s takto nastaveným zájemcem chce "rozumně domluvit"? Někteří majitelé prostě podlehnou tlaku a prodají v domnění, že jim nic jiného nezbývá.

  1. A jako poslední důvod zmíním všeobecný "servis makléře". Co tím myslím? Ještě jednou si představte Vašeho ideálního zájemce, na kterého chcete všeobecně cílit. Hledáte zájemce, který šetří kde se dá, chce koupit nemovitost ideálně hned pod cenou, který vyhledává z nějakého důvodu nákup tak trochu "bez pravidel"? Nebo hledáte solventního zájemce, který má dostatek peněz a jeho prioritou je hladký průběh, bezpečí, ve velké míře i komfort a úspora času? Umíte si představit, že takový člověk tráví večery po bazarech a bezrealitkách? 

Teď je vhodná doba, abyste si sami zodpověděli, jaký postup zvolit pro Váš prodej. Zda vystupovat jako "samoprodejce" nebo pod záštitou prověřeného makléře, jak bude Vaše nemovitost vypadat pro zájemce nejatraktivněji, kde bude nejvíce vidět, kdy bude pro zájemce důvěryhodná a hlavně, jak oslovovat tu správnou cílovou skupinu.

Věřím, že Vám tyto informace pomohou k úspěšnému prodeji. Pokud si stále nevíte rady, nebo chcete nezávaznou konzultaci, můžete mě kontaktovat.

Majitelům dále doporučuji z mých článků:

"Chcete také zjistit jaká je maximální hodnota Vaší nemovitosti?"

„Jak prodávají nejúspěšnější profesionálové“.

„Výhradní prodej! ANO nebo NE?" 

„Vzkazy od zájemců ve schránce? Je to možné?"

Miroslav Unger
Autor: Miroslav Unger

"Když něco dělám, tak pořádně. Bojuji proti špatné pověsti této profese a dělám tuto práci tak, aby mí klienti byli z výsledku spolupráce nadšení. Spolupracuji pouze s klienty, kteří vědí, proč vybrali pro prodej své nemovitosti zrovna mě. Od klientů vyžaduji při spolupráci 100% důvěru, a za to jim poskytuji 100% mého nasazení. Investuji do každého prodeje nejen svůj čas a peníze, ale také svou čest."

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Neodcházejte s prázdnou!

Pravidelné články a důležité informace ze světa realit do Vašeho emailu ZDARMA

zpracováním osobních údajů